Projektowanie i realizacja skutecznego Assessment&Development Center
Cele szkolenia
Głównym celem niniejszego szkolenia jest poprawa kompetencji w zakresie projektowania i prowadzenia kompetencyjnego Assessment&Development Center, a także kalibracji wyników, opracowywania raportów i udzielania informacji zwrotnej uczestnikom procesu. Szkolenie skierowane jest zarówno do specjalistów z dziedziny zarządzania zasobami ludzkimi, menedżerów, jak i dla osób, które samodzielnie prowadzą rekrutację i zajmują się oceną pracowników.
Program szkolenia
- Wprowadzenie do metody Assessment&Development Center
- Analiza studium przypadków z zakresu Assessment&Development Center- wskazanie wad i zalet metody, a także czynników zwiększających jej skuteczność
- Modele kompetencyjne w Assessment&Development Center
- Metody i narzędzia wykorzystywane w trakcie Assessment&Development Center
- Logistyka i organizacja Assessment&Development Center
- Dokonywanie obserwacji w trakcie Assessment&Development Center i posługiwanie się narzędziami
- Czynniki powodujące błędy w procesie oceny
- Prowadzenie i uczestnictwo w dyskusji asesorskiej
- Udzielanie informacji zwrotnych uczestnikowi po procesie Assessment&Development Center (fakultatywnie)
- Opracowywanie raportów z Assessment&Development Center, ewaluacja procesu
Grupa docelowa
Menedżerowie, pracownicy działów personalnych, rozwoju, rekrutacji i kadr, pragnący poszerzyć wiedzę z zakresu projektowania oraz przeprowadzania sesji Assessment&Development Center, a także osoby pragnące poszerzyć kompetencje asesorskie.
Korzyści
Uczestnicy szkolenia zyskają możliwość:
- rozwoju umiejętności przełożenia modelu kompetencyjnego obowiązującego w firmie na model ocenianych czynników w trakcie procesów AC/DC odpowiednio do celu oceny
- poprawy umiejętności definiowania kompetencji i poziomów ich spełnienia na potrzeby procesów AC/DC, a także ich badania w toku rekrutacji
- poszerzenia umiejętności przygotowania sesji AC/DC (w tym: opracowywania zadań odpowiednich do celu oceny, opracowywania skali ocen i badanych wskaźników behawioralnych)
- rozwoju umiejętności zaprojektowania logistyki sesji AC/DC
- poprawy umiejętności prowadzenia sesji oceny AC/DC (w tym: wprowadzenie uczestników w proces, podawanie instrukcji, stworzenie odpowiednich do celów oceny warunków maksymalizujących obiektywizm)
- rozwoju umiejętności asesorskich – dokonywanie obserwacji, posługiwanie się narzędziami kompetencyjnymi
- poszerzenia umiejętności udzielania informacji zwrotnych uczestnikowi po procesie AC/DC
- poprawy umiejętności opracowywania kompetencyjnych raportów z AC/DC, tj. raportów indywidualnych, porównawczych, zbiorczych, a także raportów z ewaluacji procesu
- zwiększenia obiektywizmu dokonywanych ocen
- wymiany doświadczeń i poglądów z doświadczonymi w Assessment&Development Center trenerami oraz uczestnikami szkolenia